Atheist_Jihad Publish time 22-8-2016 06:17 AM

Kenapa kiamat nanti.......

Nabi Isa yg kena selamatkan org Islam sedangkan kamu bukan penganut kristian?{:1_550:}

baulu Publish time 22-8-2016 02:18 PM

Edited by baulu at 22-8-2016 02:21 PM

Atheist_Jihad replied at 22-8-2016 06:17 AM
Nabi Isa yg kena selamatkan org Islam sedangkan kamu bukan penganut kristian?

Nabi Isa ada disebut flm Bible?

Dalam Quran ada sebut nama Nabi Isa. Diriwayatkan pertama dia akn buat ialah solat, bunuh babi2 & patahkan salib2 (ni sebagai menunjukkan ajaran dia telah dipesongkan oleh pengikutnya) dan bunuh Dajjal.

ibnur Publish time 22-8-2016 03:24 PM

Dimana dalam Quran dan Hadith kata Nabi Isa a.s. turun untuk selamatkan orang Islam?

Yang aku baca semua kata memberi tanda yang kiamat dah dekat.

Dan sesungguhnya Isa itu benar-benar memberikan pengetahuan tentang hari kiamat. Karena itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus.” (QS. Az Zukhruf : 57-61).

“Tetapi (yang sebenarnya), Allah telah mengangkat Isa kepada-Nya. Dan ada-lah Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.Tidak ada seorang pun dari ahli kitab kecuali akan beriman kepadanya (Isa) sebelum kematiannya. Dan pada hari kiamat nanti Isa akan menjadi saksi terhadap mereka.” (QS. An-Nisa’ : 157-159).





Bawah ni hadith, kat mana yang kata selamatkan orang Islam?Join orang Islam lawan atheist adal kot.
1. Rasulullah bersabda: “Tidak akan terjadi kiamat sehingga turun kepada kalian Ibnu Maryam sebagai hakim yang adil, ia mematahkan salib, membunuh babi, menghentikan jizyah dan melimpahkan harta sehingga tidak ada seorang pun yang mau menerima pemberian harta.”

2. Rasulullah bersabda: “Bagaimana keadaan kalian apabila Ibnu Maryam turun di antara kalian sedangkan yang menjadi imam (pemimpin) kalian berasal dari kalangan kalian sendiri?”

3. Dari Jabir bin Abdullah ia berkata: Saya mendengar Nabi bersabda: “Akan senantiasa ada di antara umatku satu kelompok yang berperang di atas kebenaran, mereka senantiasa menang hingga hari kiamat.” Beliau bersabda: “Lantas Isa ibnu Maryam turun, maka pemimpin kelompok tersebut berkata, ‘Kemarilah, shalatlah sebagai imam kami!’ Maka Isa menjawab, “Tidak, sebagian kalian memimpin sebagian yang lain sebagai penghormatan Allah terhadap umat ini.”

Abangcute Publish time 22-8-2016 04:31 PM

baulu replied at 22-8-2016 02:18 PM
Nabi Isa ada disebut flm Bible?

Dalam Quran ada sebut nama Nabi Isa. Diriwayatkan pertama di ...

tentang nabi Isa bunuh babi dan salib tu, status hadis atau dari Alquran?

kemaruk Publish time 22-8-2016 05:05 PM

ibnur replied at 22-8-2016 03:24 PM
Dimana dalam Quran dan Hadith kata Nabi Isa a.s. turun untuk selamatkan orang Islam?

Yang aku b ...

Bila belajar agama kat internet dan tafsir sendiri AQ, jadi macam ko ni le..

Ustaz2 kat sekolah dulu semua kata nabi Isa turun untuk selamatkan orang islam yang diserang dajal (mentally dan physically)

Tanye la ustaz2 kat surau dan masjid ye.. jangan duduk rumah je.. keluar le.. setakat title moderator bod agama tu, ape la sangat.. tak laku pon kat luar:$

HEADBANA Publish time 22-8-2016 08:13 PM

ibnur replied at 22-8-2016 03:24 PM
Dimana dalam Quran dan Hadith kata Nabi Isa a.s. turun untuk selamatkan orang Islam?

Yang aku b ...

ko ni pun brader agak2 lah..buat malu dengan atheist najis je..dah tentulah nabi isa turun untuk selamatkan umat islam yg mukminin..sampaikan nabi isa jadi penganut islam ikut ajaran rasulullah..baginda x bawak injil..baginda berpegang pada kitab al quran..

kepada hujatul mabuk ketum..sudah2lah jadi lahanat..ko cara ko..aku cara aku..islam ke,kristian ke,hindu ke,buddha ke itu agama kami..ko tak payah nak hina hari2 tau keldai..berak kat muka kau tau la :lol:

ibnur Publish time 22-8-2016 09:43 PM

HEADBANA replied at 22-8-2016 08:13 PM
ko ni pun brader agak2 lah..buat malu dengan atheist najis je..dah tentulah nabi isa turun untuk s ...

Cuba kau bagi satu rujukan yang kata Nabi Isa akan selamatkan umat Islam?Mungkin aku belum jumpa lagi
3. Dari Jabir bin Abdullah ia berkata: Saya mendengar Nabi bersabda: “Akan senantiasa ada di antara umatku satu kelompok yang berperang di atas kebenaran, mereka senantiasa menang hingga hari kiamat.” Beliau bersabda: “Lantas Isa ibnu Maryam turun, maka pemimpin kelompok tersebut berkata, ‘Kemarilah, shalatlah sebagai imam kami!’ Maka Isa menjawab, “Tidak, sebagian kalian memimpin sebagian yang lain sebagai penghormatan Allah terhadap umat ini.”

Abangcute Publish time 22-8-2016 10:00 PM

Edited by Abangcute at 22-8-2016 10:11 PM

Bagi pandangan saya, 2 Pemerintah yg akan mengakhiri Agama Islam sebelum datangnya kiamat.
1) Imam Mahdi
2) Nabi Isa

Datangnya Imam Mahdi sebagai petunjuk Rahmat Allah pada makna Adil dan Bijaksana, manakala Nabi Isa sebagai petunjuk Rahmat Allah pada makna Hakim dan Adil. Nabi Isa juga manusia yg diizinkan Allah utk membunuh dajjal.

Apa perbezaan hakim dan bijaksana? Maka jika hendak dibanding kebaikkan di dunia, hakim akan menjadi tanda aras kemuncak pemerintahan Islam dimasa hadapan manakala bijaksana pula akan menjadi tanda aras kemuncak penyebaran Islam oleh pemerintah ke seluruh alam yg diawali dgn ujian besar.

Pastinya, Iman Mahdi akan menyerahkan tugas pemerintahan ketika datangnya Nabi Isa akan tetapi ditolak oleh Nabi Isa dgn cara yg baik. Dan ketika wafatnya Imam Mahdi, maka ketika itulah Nabi Isa menjadi pemerintah dunia.

Mana2 pemerintah yg akan memerintah akan diujiNya. Begitu juga dgn Imam Mahdi dan Nabi Isa.

Imam Mahdi akan berdepan dgn ujian fitnah dajjal manakala Nabi Isa akan berdepan dgn ujian Yajuj dan Makjuj.

Nabi Isa dan org2 yg beriman akan dicabut nyawa KESEMUANYA dan yg tinggal ketika itu adalah org2 yg tidak beriman yg akan menyaksikan kiamat itu. Org2 yg menyaksikan kiamat itu hanya tahu kalimah "Allah" sahaja. Dalam erti kata lain, mereka tidak mempelajari dan mengamalkan Alquran dan Sunnah pada ketika itu.

Itu aje yg saya faham. Lain dari tu saya tak ambil tahu.

Wallah Hu'alam

ibnur Publish time 22-8-2016 10:11 PM

kemaruk replied at 22-8-2016 05:05 PM
Bila belajar agama kat internet dan tafsir sendiri AQ, jadi macam ko ni le..

Ustaz2 kat sekolah ...

Nabi Isa turun nak selamatkan orang macam kau dari terus jadi kafir dan ikut dajal.Baca la hadith tu betul betul dan perlahan perlahan.....   salib punakan dimusnahkan sebab dah tak ada orang keristian.semua dah masuk Islam.Babi pun tak ada orang makansampai kena bunuh sebab dah banyak sangat buat kotor jer.

Abangcute Publish time 22-8-2016 10:14 PM

ibnur replied at 22-8-2016 10:11 PM
Nabi Isa turun nak selamatkan orang macam kau dari terus jadi kafir dan ikut dajal.Baca la hadit ...

Penjelasan yg terbaik, akan tetapi jgn marah2 meskipun terasa mcm nak....

ibnur Publish time 22-8-2016 10:16 PM

Abangcute replied at 22-8-2016 10:14 PM
Penjelasan yg terbaik, akan tetapi jgn marah2 meskipun terasa mcm nak....

marah marah maki okay kot selagi belum mencarut...:lol:

Abangcute Publish time 22-8-2016 10:18 PM

ibnur replied at 22-8-2016 10:16 PM
marah marah maki okay kot selagi belum mencarut...

Jap lagi saya attach tajuk baru. menarik pula bila ada kepelbagaian respon.

HEADBANA Publish time 22-8-2016 10:41 PM

Dari Abu Hurairah, ia berkata, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

لَيْسَ بَيْنِى وَبَيْنَهُ نَبِىٌّ – يَعْنِى عِيسَى – وَإِنَّهُ نَازِلٌ فَإِذَا رَأَيْتُمُوهُ فَاعْرِفُوهُ رَجُلٌ مَرْبُوعٌ إِلَى الْحُمْرَةِ وَالْبَيَاضِ بَيْنَ مُمَصَّرَتَيْنِ كَأَنَّ رَأْسَهُ يَقْطُرُ وَإِنْ لَمْ يُصِبْهُ بَلَلٌ فَيُقَاتِلُ النَّاسَ عَلَى الإِسْلاَمِ فَيَدُقُّ الصَّلِيبَ وَيَقْتُلُ الْخِنْزِيرَ وَيَضَعُ الْجِزْيَةَ وَيُهْلِكُ اللَّهُ فِى زَمَانِهِ الْمِلَلَ كُلَّهَا إِلاَّ الإِسْلاَمَ وَيُهْلِكُ الْمَسِيحَ الدَّجَّالَ فَيَمْكُثُ فِى الأَرْضِ أَرْبَعِينَ سَنَةً ثُمَّ يُتَوَفَّى فَيُصَلِّى عَلَيْهِ الْمُسْلِمُونَ

“Tidak ada nabi (yang hidup) antara masaku dan ‘Isa. Sungguh, kelak ia akan turun, jika kalian melihatnya maka kenalilah. Ia adalah seorang laki-laki yang sedang (tidak tinggi dan tidak terlalu pendek), berkulit merah keputih-putihan, beliau memakai di antara dua kain berwarna sedikit kuning. Seakan rambut kepala beliau menetes meski tidak basah. Beliau akan memerangi manusia hingga mereka masuk ke dalam Islam, beliau akan menghancurkan salib, membunuh babi dan menghapus jizyah. Pada masa beliau, Allah akan membinasakan semua agama selain Islam, Isa akan membunuh Dajjal, dan beliau akan tinggal di muka bumi selama empat puluh tahun. Setelah itu ia meninggal dan kaum muslimin menshalatinya.” (HR. Abu Daud no. 4324 dan Ahmad 2/437. Syaikh Al Albani mengatakan bahwa hadits ini shahih)

Dah tu brader ko ingat nabi isa turun sebab apa?:C

HEADBANA Publish time 22-8-2016 10:42 PM

Dari Abu Umamah Al Bahili, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

وَإِمَامُهُمْ رَجُلٌ صَالِحٌ فَبَيْنَمَا إِمَامُهُمْ قَدْ تَقَدَّمَ يُصَلِّى بِهِمُ الصُّبْحَ إِذْ نَزَلَ عَلَيْهِمْ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ الصُّبْحَ فَرَجَعَ ذَلِكَ الإِمَامُ يَنْكُصُ يَمْشِى الْقَهْقَرَى لِيَتَقَدَّمَ عِيسَى يُصَلِّى بِالنَّاسِ فَيَضَعُ عِيسَى يَدَهُ بَيْنَ كَتِفَيْهِ ثُمَّ يَقُولُ لَهُ تَقَدَّمْ فَصَلِّ فَإِنَّهَا لَكَ أُقِيمَتْ. فَيُصَلِّى بِهِمْ إِمَامُهُمْ فَإِذَا انْصَرَفَ قَالَ عِيسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ افْتَحُوا الْبَابَ.

“Imam mereka adalah seorang laki-laki yang shalih. Ketika pemimpin mereka hendak maju ke depan untuk mengimami dalam shalat subuh, tiba-tiba turunlah Isa bin Maryam, maka mundurlah imam mereka ke belakang supaya Isa maju untuk mengimami shalat. Isa lalu meletakkan tangannya di antara dua bahunya (pemimpin mereka) sambil berkata, ‘Majulah engkau dan pimpinlah shalat, karena sesungguhnya ia ditegakkan untuk kalian.’ Akhirnya pemimpin mereka pun mengimami mereka shalat, dan ketika shalat telah usai, Isa berkata, ‘Bukalah pintu.’ (HR. Ibnu Majah no. 4067. Syaikh Al Albani dalam Shahih Al Jaami’ Ash Shogir no. 13833 mengatakan bahwa hadits ini shahih)

kemaruk Publish time 22-8-2016 11:05 PM

ibnur replied at 22-8-2016 10:11 PM
Nabi Isa turun nak selamatkan orang macam kau dari terus jadi kafir dan ikut dajal.Baca la hadit ...

ini tafsiran sendiri kan? baca kat blog?
takyah bagi ajaran sesat la mod.. malu la sket ye..

waktu nabi isa turun kelak, agama kristian masih wujud leee

Oi7g0Towl1Y

kemaruk Publish time 22-8-2016 11:11 PM

maksud patah salib tu bukannya haqiqi (literal), tapi majazi (kiasan)

mod ajaran sesat ingat nabi isa kelak panjat gereja naik tangga patah salib satu persatu ke? :lol:

keluar la mod, jangan terperap kat rumah je, pastu fefeeling jadi ustazah dalam ni

belajar la dengan guru yang mursyid, jangan belajar sendiri dengan setan kat rumah :lol:

Atheist_Jihad Publish time 23-8-2016 01:43 AM

umatnya mudah keliru........ baik korang ikut aku jadi atheist........ :$


lantak laa nabi mana......... semuanya penipu:laugh3:

HEADBANA Publish time 23-8-2016 01:50 AM

Atheist_Jihad replied at 23-8-2016 01:43 AM
umatnya mudah keliru........ baik korang ikut aku jadi atheist........




aku tk nak ikut najis mcm ko..buat jatuh maruah je..

Atheist_Jihad Publish time 23-8-2016 01:52 AM

kemaruk replied at 22-8-2016 03:11 PM
maksud patah salib tu bukannya haqiqi (literal), tapi majazi (kiasan)

mod ajaran sesat ingat nabi ...

jangan kata nak patahkan salib........ nak tunjukkan muka pun malu:laugh3:

Atheist_Jihad Publish time 23-8-2016 01:58 AM

HEADBANA replied at 22-8-2016 05:50 PM
aku tk nak ikut najis mcm ko..buat jatuh maruah je..

ok laa........... ikut nabi ko jimak budak umur 9 tahun:laugh3:
Pages: [1] 2 3 4 5
View full version: Kenapa kiamat nanti.......


ADVERTISEMENT