Truth.8 Publish time 28-11-2017 02:01 PM

Banjir ujian Allah, kata MB Kelantan

Edited by Truth.8 at 29-11-2017 10:28 AM

Banjir ujian Allah, kata MBKelantan https://www.malaysiakini.com/news/403580


Bila    benda2 negatif berlaku, mulalah ckp ujian allah..nasib baik lah saya bukan islam.Sebab bagi saya Pencipta ini bukan nak bagi ujian... Pencipta memberiamaran pada manusia yang semakin korup di dunia penuh dengan tipu muslihat dan jahat.Kerana tamak,muka bumi di korup dan selewengdgn tangan kotor manusia.Pokok hijau di tumbang, bukit2 diusik   atas alasan pembangunan, parit longkang dan sungaitidak diurus dengan betul maka banjir berlaku.... otak manusia semakinkotor dan korup menggunakan ayat UJIANdari Allah mereka...
Betul ke? Lufikir lah sendiri:laugh3:

AbukRokok Publish time 28-11-2017 02:27 PM

lantak la

Truth.8 Publish time 28-11-2017 02:33 PM

AbukRokok replied at 28-11-2017 02:27 PM
lantak la

lantah siapa????? ahli politik??

Nenasketum Publish time 28-11-2017 02:42 PM

Hahahaha. Korok mu. Bila terjadi dinegeri orang yang bukan ahli syurga Pas, dengan pantas berkata Tuhan turunkan bala. Bila berlaku dinegeri sendiri lain pulak definisinya.
Sila rujuk dan fahamkan definisi seorang penunggang agama atau penjual agama.

mdhelmi Publish time 28-11-2017 02:46 PM

btol tu
semua yg berlaku mmg ujian kpd manusia utk memilih jln sabar atau sebaliknya
org yg kurang sabar akan melenting, marah, menyalahkan semua org, bertindak membuta tuli dsb
bila kita sabar maka kita dpt berfikir dgn waras dan tindakan kita lebih efektif
dalam ujian itulah ada hikmahnya, antara hikmahnya itulah amaran dan peringatan utk mereka yg lupa bersyukur, utk membetulkan ape yg silap, utk melakukan perancangan lebih teliti dsb

CiliPadiSedap Publish time 28-11-2017 02:47 PM

penunggang agama. dh ckp pas bukan islam hanya parti politik. tak nak dengar.

renko Publish time 28-11-2017 03:07 PM

yang bala kalau jadi kt tempat lain je
kat sana tetibe jadi suci

Truth.8 Publish time 28-11-2017 03:29 PM

Nenasketum replied at 28-11-2017 02:42 PM
Hahahaha. Korok mu. Bila terjadi dinegeri orang yang bukan ahli syurga Pas, dengan pantas berkata Tu ...

jgn mudah percaya manusia dgn kopiah dan pakaian alim
Yesus pernah bersabda "Beware of the scribes, which desire to walk in long robes, and love greetings in the markets, and the highest seats in the synagogues, and the chief rooms at feasts; Luke 20:46


Truth.8 Publish time 28-11-2017 03:30 PM

mdhelmi replied at 28-11-2017 02:46 PM
btol tu
semua yg berlaku mmg ujian kpd manusia utk memilih jln sabar atau sebaliknya
org yg kuran ...

bila tidak urus dgn pentadbiran negara yang baik ujian dari allah?
ini koruplah

Truth.8 Publish time 29-11-2017 06:31 PM

Apa maksud ujian dari Pencipta. Di sini saya huraikan.
1)        Tuhan memerintahkan Abraham untuk menawarkan anaknya Ishak sebagai korban.

2)        Al kitab ada kisah seorang lelaki taat yang hidup ribuan tahun dahulu. Tetapi tragedi melangkah ke atas lelaki yang baik ini. Apabila kita baca,Jobkehilangan segala-galanya - kanak-kanak, harta benda dan kekayaan, nama baik dan juga kesihatannya. Di sini Pencipta uji pada Job

3)        Penciptamemberi kesaksian tentang Daud berkata, "Aku telah menemukan Daud, seorang manusia menurut hatiku sendiri, yang akan melakukan segala kehendakku" (Act 13:22).

4)        Saul adalah pilihan pertama Tuhan sebagai raja Israel. Tetapi Saul gagal dalam kedua ujian yang Tuhan berikan kepadanya - melalui ketidaksabaran (1 Sam 13) dan ketidakpatuhan (1 Sam 15). Maka Pencipta mengambil kerajaan itu dari padanya dan memberikannya kepada Daud.



Jadi, ujian dlm kitab Bible bukan satu atau dua ...banyak...UJIAN yang di ucpakan oleh PAS pis pus....????? saya x tahu lah.....kopiah-pakaian alim tapi otak entak ke mana


zamkumis Publish time 26-1-2018 12:09 PM

Truth.8 replied at 29-11-2017 06:31 PM
Apa maksud ujian dari Pencipta. Di sini saya huraikan.
1)        Tuhan memerintahkan Abraham untuk menawa ...

Politik dengan agama lain. Politik demokrasi ni banyak fitnah. Politik Demokrasi bukan dari islam..ia ciptaan yahudi. Konsepnya adalah memecahbelahkan..pergaduhan, kata-mengata. Islam tidak mengajar supaya berpecah belah, tapi islam mengajarkan kedamaian dan saling sayang menyayangi. Dalam bible pun ada diceritakan kisah Abraham, Nuh, Adam dan lain-lain. Tapi bible ni telah dimodified masalahnya.. Kristian yang paling hampir dengan kebenaran adalah kristian ortodok.. Setelah kedatangan nabi ISA as. tidak lama-lagi dia akan mengislamkan orang-orang kristian..

ibnur Publish time 1-2-2018 10:48 AM

Demokrasi datang dari Greek.Dari orang beragama Pagan.

Truth.8 Publish time 7-2-2018 04:34 PM

Edited by Truth.8 at 7-2-2018 04:42 PM

zamkumis replied at 26-1-2018 12:09 PM
Politik dengan agama lain. Politik demokrasi ni banyak fitnah. Politik Demokrasi bukan dari islam. ...
Politik dengan agama lain. Politik demokrasi ni banyak fitnah. Politik Demokrasi bukan dari islam..ia ciptaan yahudi. Konsepnya adalah memecahbelahkan..pergaduhan, kata-mengata. Islam tidak mengajar supaya berpecah belah, tapi islam mengajarkan kedamaian dan saling sayang menyayangi. Dalam bible pun ada diceritakan kisah Abraham, Nuh, Adam dan lain-lain. Tapi bible ni telah dimodified masalahnya.. Kristian yang paling hampir dengan kebenaran adalah kristian ortodok.. Setelah kedatangan nabi ISA as. tidak lama-lagi dia akan mengislamkan orang-orang kristian..
zakumis aka kuman....jgn buat fitnah isu pasal yahudi...kau pernah ke negara yahudi isreal ? saya adakawan2 kristian ke jerusalm dan isreal...mereka kata orang2 yahudi bukan jahat macam apa yg kita tonton di berita atau media....
pergi lah kaji...jgn asyik duduk di malaysia aja....mcm katak di bawah tempurung...kalau dah melawat negara2 pagan minda kau terbuka nanti...
politik disini siapa yg silap? melayu -cina atau india?
hari2 kita baca , orang melayu islam di tangkap rasuah....salah yahudi ke??sumbang mahram? yahudi juga ke? malas kerja? yahudijuga ke? rasuah di negara ini siapa yg kuat makan?
pakai otak sebelum bertulis:curse:
Pages: [1]
View full version: Banjir ujian Allah, kata MB Kelantan


ADVERTISEMENT