CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 24224|Reply: 91

Lebih Suka Menanam Bunga atau Berkebun Sayur?

[Copy link]
Post time 1-4-2021 12:19 PM | Show all posts |Read mode
Yang mana satu?






Single Polls, Total 50 Users voted
Your User group have no permission to vote

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2021 12:31 PM | Show all posts
Edited by trunks at 4-4-2021 12:14 AM

kes tanam ni,saya ada baca yang kalau kita taburkan benih taugeh
akan bercambah kan ,haha saya pun cuba lah buat gitu (masa budak2 gitulah)
tak bercambah pun saya  kata   itulah pengalaman sengal saya menanam, haha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tanam dua2.. Tapi malassss baja. Siram pun ikut dan je. Naye ke pokok2

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tanam dua2..
Bunga ada. Pokok buah ada.
Sayur ada.
Tanam sebab selalu guna dalam masakan seperti
serai, pokok limau purut, limau kasturi, limau nipis,kari
Pokok pandan..dll.
Jimat duit. Tak perlu ke kedai selalu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
trunks replied at 1-4-2021 12:31 PM
kes tanam ni,saya ada baca yang kalau kita taburkan benih taugeh
akan bercambah kan ,haha saya pun  ...

Maksudnya tabur taugeh atau biji kacang hijau??
Kalau kacang hijau,senang jer idup.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka juga tanam2 tapi tak suka tanam pokok bunga yg berbunga, suka tanam pokok bunga yg berdaun

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tanam pokok bunga yang mudah hidup kat balkoni rumah je

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi suka pokok sayur dari bunga

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2021 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Suke tanam pokok yg boleh dimakan je. Walaupun pengakhirannya pokok2 tu semua akan mati. Hehehe.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka dua2, terapi tengok pokok2 ni. Duduk sesaje sambil tengok pokok2 disimbah cahaya matahari ditiup angin dah cukup menenangkan hati Alhamdulillah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 07:31 PM | Show all posts
dua2 tak minat sbb malas nak jaga
pastu takut kulit jd gelap duk berjemur tengah panas lama2
tp suka tengok pokok bunga

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 07:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tgk yg dh subur
Tp ku baru tanam cendawan sisir

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
iols lagi suka tanam sayur dan buah bagi hasil dari bunga. lagi pun ini salah satu survival skill kalau kekurangan makanan ada back up.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:17 PM | Show all posts
Edited by trunks at 1-4-2021 11:57 PM
Belibis replied at 1-4-2021 02:13 PM
Maksudnya tabur taugeh atau biji kacang hijau??
Kalau kacang hijau,senang jer idup.

haha..ini dia


tapi kalau seseorang ada Asthma macam saya makan sayur ini
mau sesak nafas, takut saya dengan sayur ni, bayam pun.



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
trunks replied at 1-4-2021 08:17 PM
haha..ini dia



Memey la tak idup.akar belum kuat,dah kena cabut..tu dah untuk dimakan.ha ha
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:30 PM | Show all posts
Belibis replied at 1-4-2021 08:25 PM
Memey la tak idup.akar belum kuat,dah kena cabut..tu dah untuk dimakan.ha ha

haha dah nama pun pengalaman sengal kanak2  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2021 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
makneng replied at 1-4-2021 02:15 PM
Suka juga tanam2 tapi tak suka tanam pokok bunga yg berbunga, suka tanam pokok bunga yg berdaun

Saya pon..skng tengah gila kumpul keladi..happy tengok setiap pokok pagi ada daun baru naik

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 1-4-2021 08:31 PM
Saya pon..skng tengah gila kumpul keladi..happy tengok setiap pokok pagi ada daun baru naik

Owhh keladi mini tu ek... Masa mak kecik2 selalu nampak keladi warna pink, merah n kuning corak2 dlm kebun arwah abah mak. Tp time tu org whoryusssss kan je keladi spesis tu. Skrg kemain org cari. Senang tak nak bela ia?
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tanam sayur. At least berbaloi la keluar tenaga n masa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2021 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka tanam bunga sebab tak cerewet sangat macam sayur.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 07:14 AM GMT+8 , Processed in 0.142220 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list