CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1516|Reply: 22

[Politik] Kenapa camtu? Pemimpin PN semakin melampau, angkuh, liar

  [Copy link]
Post time 5-12-2022 07:45 AM | Show all posts |Read mode
Beberapa kenyataan lewat ini yang dikeluarkan oleh segelintir pimpinan Perikatan Nasional dilihat sebagai melampau, angkuh dan liar.

Trend ucapan yang menghina, memfitnah dan mencerca pihak yang tidak sehaluan semenjak sebelum pilihan raya diadakan sehingga lantikan perdana menteri dibuat  adalah cubaan untuk menakut-nakutkan rakyat khususnya masyarakat Melayu.

Terakhir adalah dengan mengaitkan perdana menteri yang mempunyai kaitan dengan agen Israel; modal lama yang dikitar semula oleh PAS yang jelas berniat jahat untuk menimbulkan keresahan dikalangan masyarakat Melayu-Islam.

Sementara kita menjunjung hak kebebasan bersuara seperti yang termaktub dalam perlembagaan persekutuan, namun kebebasan tersebut tidak termasuk untuk menghina dan memfitnah sesuka hati tanpa segan silu.

Sikap demikian juga tidak sama sekali melambangkan prinsip dan akhlak Islamiyah seperti yang dilaungkan. Bahkan tindakan tersebut adalah perbuatan yang terkutuk dan hina di sisi agama.

Mempertahankan kepimpinan ulama itu seharusnya membawa maksud memperteguh nilai-nilai kepimpinan Islam yang menganjurkan perdamaian dan mempamerkan akhlak pimpinan yang baik, bukan mempertahankan sikap pemimpin yang penuh dengan adu domba dan caci maki yang akhirnya akan meninggalkan kesan yang buruk kepada masyarakat dan negara.

Gejala ini harus dibendung segera bagi memastikan ianya tidak menimbulkan keresahan dan ketidaktenteraman awam.

Pemimpin berkenaan harus segera berhenti menyebar dakyah kebencian yang tidak berasas sebaliknya menumpukan kepada usaha membina semula negara dan memperkukuh ekonomi.

*KAMIL MUNIM ialah Timbalan Ketua Angkatan Muda PKR.

https://www.malaysiakini.com/letters/646306

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tangkap dan sumbat dlm, baru padan dgn mulut. Ni mcm scammer jugak. Scam kepercayaan. PN scammer paling aktif konon produk PN terpaling hebat, bersih suci dan sgt berkesan. Padahal hebat baca doa je pondernya haha, sorang lagi hebat buat perumpamaan.

Mcm produk timbang kilo, asal ada iklan hebahan semua pecaya. Naya!
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:55 AM | Show all posts
Rabak lah tewwww


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Kena bagi mkn ubat dah kot org yg kuat meroyan tak berenti2. Takut nnti terjun bangunan pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Org islam. Tak blh move on pulak eh..

Rukun Iman ke 6 .. tak semua org blh beriman padanya..

Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:02 AM | Show all posts
tak move on lagi mereka ini....asyik politik bila mau kasi baik ekonomi negara???
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:06 AM | Show all posts
kritik dasar kerajaan baru ini ke arah yang lebih baik, sepatutnya itu yang pembangkan kena guna...

ini guna perkara memburukkan pihak lawan secara tuduhan, guna perkauman, serang pribadi, ini tak berguna langung untuk rakyat.. masa kempen dah habis....

cuba monitor baik-baik dimana ada kesalahan pemerintahan lepas tu jadikan modal untuk hentam... setakat agen israel tu buang dalam tong sampah sahaja dan yang bercakap juga sila masuk sama
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
What you give you get back...kita tengok strategi kerajaan perpaduan utk mematahkan serangan2 ini...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:40 AM | Show all posts
ada amanat baru kot
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak terkejut pun main dgn lobai2 munafik … cakap tak serupa bikin.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:05 AM | Show all posts
dah berkajang dah thread royanan lebai dgn PN.
masa tebuk atap dulu, gang2 yg kena tebuk xde pun meroyan mcm ni punya teruk
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:14 AM | Show all posts
tapi kan kat malaysia ni bila jadi pembangkang je auto cakap main lepas maki hamun. Masa jadi menteri hamboi mcm cikgu BM pergi interview nak jadi guru besau. lembut je manis..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:21 AM | Show all posts
klu PNbest yang jd kerajaan aku percaya dia buat darurat 2.0 bila dah mula kne serangan mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:45 AM | Show all posts
Harap kerajaan baru ni tayah layan langau-langau ni semua... buat aje keje senyap-senyap... biar diorang nampak sendiri hasilnya nanti...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:58 AM | Show all posts
what you give you get back..masa kau jadi pembangkang dulu pun mcm ni gak..fitnah sana..fitnah sini...bersih sana..bersih sini
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Angkuh liar la..tim forensic audit putrajaya nak merisik lebai2 penyokong si ciritan padu tuuuu

Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Haruslah meroyan ....taklama lagi kes diaorang naik pulak ...jadilah kluster mahkamah...tu lah..tak fikir balasan Allah..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
maharani_gebu replied at 5-12-2022 09:45 AM
Harap kerajaan baru ni tayah layan langau-langau ni semua... buat aje keje senyap-senyap... biar dio ...

xpayah jwb buat dekk je.

kalau jwb pun biar dlm Parlimen tapi yg meroyan2 ni semua malas nak masuk Parlimen, mcm mana tu?
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 5-12-2022 09:21 AM
klu PNbest yang jd kerajaan aku percaya dia buat darurat 2.0 bila dah mula kne serangan mcm ni

dah boleh bayang kalau abahcow kat tempat bangnon, 19/12 tak jadi bersidang utk menentukan keabsahan majoriti abah sbb darurat banjir
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 08:33 PM GMT+8 , Processed in 0.119331 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list