CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 44665|Reply: 192

Jandaku oh Jandaku apa lagi dosaku

  [Copy link]
Post time 19-10-2014 07:29 AM | Show all posts |Read mode
Hari ni adalah hari kemurungan aku yang jitu sekali, tak boleh tido aku dari mlm, bergolek terlentang semuanya tidak boleh buat aku lelap..lepas sembahyang subuh, mengaji aku berdoa supaya ditetapkan hati dah iman, agar aku dpt meneruskan kehidupan tanpa angan2 tak sudah


Semalam petang exwife aku ( aku gelar dia Z ) ajak pergi beli barang, nk cari seluar jeans katanya, so aku bergegas ptg tu dgn pantas ambil dia kat rumah exMlL. Z ni tak kerja, lepas bercerai dia sambung belajar dan aku adalah banker tanpa susah2 buat pinjaman along atau bank, tapi aku tak kisah walau tak pernah byr balik atau pun byr bunga sekali pun sebab aku betol sayang, tiap kali keluar dgn dia hati aku berbunga2 cinta.
Lepas beli barang2 Z aku ajak dia pergi makan, aku tgok Z asyik pegang HP je, kalau adik aku ni dah lama aku terajang dah ni, aku mmg tak suka org yang mengadap hp je, time makan pun dgn hp, sampai aku tanya dia cpt la makan nanti i nak kena balik ofis..Di sini bermulalah debaran anak jantan.. Tiba2 dtg satu jantan kontot hulur tgn pada aku, aku mcm pelik sikit, dia ni gelandagan mana ni tiba2 dtg hulur tgn, nak kata ada kaitan persaudaraan muka hodoh mcm ni tak layak jadi saudara aku, Z bersuara, abg ni Hakim, dgn berat tgn bersalaman kami walau dlm hati aku langsung tak rela.. Hakim kata dah lama nk jumpa aku, tapi tak pernah berkesempatan sbb dia sibuk jugak,  hari ni ada jodoh nk berjumpa katanya.. Jodoh kepala hotak ko    Z kata ni la bf baru dia, diorg kenal kt uni, dalam setahun mcm tu, Omg, setahun ke aku kena tipu, mereka nk bertunang dlm bulan 12 tahun ni, nak mintak restu dan mudah2an akan menjadi sahabat sampai bila2, ye lah kami tak ada anak untuk jadikan persahabatan ini kekal demi anak. Aku terus terdiam, menagis dlm hati, makanan yang ada separuh lagi mcm dah ditabur racun, segala pengorbanan aku melahirkan rasa kesal dulu mcm sampah je langsung tak de nilai, hati orang tak boleh di paksa, dalam perjalanan balik aku menagis semahunya, dtg naik kereta aku, balik naik kereta jantan tu..aku rasa mcm, mcm nk cekik leher aku psl apa bodoh sgt. aku pun bkn tak laku, tapi aku tak boleh melupakan dia.. Mak aku dah lama pesan, lupakan dia..

Kawan2 disni..sy mohon mcmana nk berusaha merebut balik hati janda sy tu.. Ya Allah sy berdoa agar dia terbuka menerima sy kembali, sy betol syg kat dia, apa yang dia mahu sy akan berusaha, sy dah jadi org yg baru, sy ikut ckp dia agar dia rasa diri dia dihargai..3 tahun kami berkahwin takkan lah tiada langsung baiknya sy ni.. sedih sgt2 inikah yang dinamakan gila talak??









Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-10-2014 08:09 AM | Show all posts
Move on...tu je aku bleh cakap...perempuan tu x cintakan ko,dia cuma sayang ko sebagai kawan...terima kenyataan...x guna paksa....ko x boleh kawal perasaan cinta kat dia,dia pun sama,dia x boleh kawal perasaan x cinta dia kat ko...takkan ko nak dia balik kat ko pasal kesian or termakan budi? Nasihat aku,carik pompuan lain n let go...susah susah g oversea,kawen org puteh.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 09:35 AM | Show all posts
belah la bro....................................................................................................... tunggu apa lg..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 11:10 AM | Show all posts
kenapa nak tunggu lagi...cari je baru..kalau boleh ko kawin dulu sebelum dia kawin.baru dia tau erti penyesalan.macam yg aku buat dulu Kat ex wife aku.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 11:49 AM | Show all posts
Saudara juga berhak memulakan hidup baru yang lebih baik, dan saudara mampu melakukannya.
Dan percayalah, saudara juga berhak mendapat wanita yang lebih baik.

Selamat maju jaya
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 12:27 PM | Show all posts
udah2 ler... bawak2 semayang istikharah... mohon petunjukNya.
satu lagi, cinta tak boleh dipaksa... ingat tu sampai bila2
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoii.. Cari la org lain dowh. Dah la kena kikis tanggung belajar bagai. Rupanya ada bf lain. Siann.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-10-2014 01:59 PM | Show all posts
jasmeen posted on 19-10-2014 08:09 AM
Move on...tu je aku bleh cakap...perempuan tu x cintakan ko,dia cuma sayang ko sebagai kawan...terim ...

adoi..aku pun tak tahu la kenapa, bila aku ajak rujuk dia nak masa, bila aku bagi masa mcm celaka aku dilayannyaa..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 19-10-2014 02:06 PM | Show all posts
fdcaprio posted on 19-10-2014 11:10 AM
kenapa nak tunggu lagi...cari je baru..kalau boleh ko kawin dulu sebelum dia kawin.baru dia tau erti ...

cuba ko ajar aku mcmana nak dapat bini baru, aku ni bukan memilih sgt, duit tak banyak sgt, tapi boleh la, rumah pun dah ada..cuma kena ada perasaan dua hala..bkn apa bro, kena la ada syg sikit kang nak mengadap muka sampai ke tua n Innalillah  masalah jugak.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-10-2014 02:09 PM | Show all posts
ntohapehapentoh posted on 19-10-2014 12:27 PM
udah2 ler... bawak2 semayang istikharah... mohon petunjukNya.
satu lagi, cinta tak boleh dipaksa... ...

tq bro..kalau putus cinta aku boleh hadap cepat, bercerai ni dashat sikit perasaannya, tapi aku prcaya semua ini ada hikmahnya..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-10-2014 02:13 PM | Show all posts
mualian posted on 19-10-2014 12:46 PM
Adoii.. Cari la org lain dowh. Dah la kena kikis tanggung belajar bagai. Rupanya ada bf lain. Siann.

kena kikis dan aku berpisah tiada..huhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 03:19 PM | Show all posts
Kesian ko tt..aku nasihat ko relax dulu...ko muda lagi kan?ko rilek dulu...nikmati masa bujang ko...sayang diri sendiri dulu sebelum sayang org lain...jangan desperate bro,jaga air muke ko tu sikit...jangan kelam kabut hunting  for a new wife...pas ko dah relax relax dlm 3 Tahun gitu,baru ko carik lain...nikmati hidup bro..pegi melancong,menikmati hobi...selebihnye beserah kepada tuhan,ada jodoh adelah...and satu lagi,simpan duit ko tu.jangan biar diri dikebas perempuan .hidup berprinsip bro.kalo perempuan tu baik n sayang ko dia takkan kikis ko.kbai bro.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 03:20 PM | Show all posts
Maaf la aku kasar sikit bagi ngko nasihat.vagus jugak ko x bole nampak kitorang yg nasihat ko kat sini.sebab nasihat kitorang ikhlas.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 03:46 PM | Show all posts
Hmm. mencintai tak semestinya memiliki. Aku yakin Allah simpan untuk kau satu. Cuma belum ketemu.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 03:50 PM | Show all posts
mulakan hidop baru...dia pun dah ada pengganti... huuuuuuuuuuu... baidewei.. a/s/l please
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 04:17 PM | Show all posts
Kemain lagi ko kutuk hakim ye

Takyah la berusaha nak memenangi hati ex-wife tu. Kalau betul dia nak, dah lama dia setuju nak rujuk.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-10-2014 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Apsal ko cerai dulu?
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 05:56 PM | Show all posts
sabar TT...jgn giler talak daaa..........

tp kan ko tw ko syg kt die npe dlu ko ngn die cerai ????????

bab2 cerai jgn wt main2 cmni la jadiknye............

Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 06:24 PM | Show all posts
hang ni duda yg sgt baik
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2014 07:28 PM | Show all posts
pompuan kalau depan hang duk pandang tepon je.. baik hang blahh la..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Cinta & Perhubungan


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 06:04 AM GMT+8 , Processed in 0.108394 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list