CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

3 Beradik Cemas, Panjat Bumbung MPV Tunggu Bantuan

24-1-2023 08:45 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 818| Komen: 5

Description: Tiga adik-beradik berdepan detik cemas apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki ditenggelami banjir di Jalan Impian, Taman Impian, di sini, hari ini.Mereka terpaksa menyelamatkan diri dengan mema ...
Tiga adik-beradik berdepan detik cemas apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki ditenggelami banjir di Jalan Impian, Taman Impian, di sini, hari ini.

Mereka terpaksa menyelamatkan diri dengan memanjat ke atas bumbung kenderaan sebelum diselamatkan pihak bomba.



KENDERAAN dinaiki tiga beradik hampir tenggelam. FOTO AHMAD Ismail

Ketua Balai Bomba Labis, Hafifie Md Sarif berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian pada 1.51 tengah hari.

"Seramai lima anggota dikejarkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan.

"Sebaik tiba, didapati tiga lelaki berada di atas bumbung kenderaan yang sudah separuh tenggelam dan terperangkap di tengah kawasan yang dinaiki air.

"Mangsa berjaya diselamatkan dalam tempoh 30 minit," katanya ketika dihubungi hari ini.

Katanya, ketika kejadian, tiga beradik berkenaan dalam perjalanan dari Labis ke Segamat.


Operasi ditamatkan pada 2.24 petang.


Sumber: Harian Metro

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote noor2 24-1-2023 09:17 PM
Kat selangor ni pun hujan x henti2....mau banjir kut kalau berterusan sampai hujung minggu ni
Quote makadek 24-1-2023 09:47 PM
Lately aku tgk byk gila alpad velfire mai kg2
Ramai dh kaya kan
Sekali laki aku ckp alah diorg sewaa tu..
Ye tak ye gak
Quote kotakominami 25-1-2023 10:52 AM
Kalau tgok dh dekat dgn tebing tu..bole berenang...
Quote mejaputih 25-1-2023 12:10 PM
kotakominami replied at 25-1-2023 10:52 AM
Kalau tgok dh dekat dgn tebing tu..bole berenang...

rasanya boleh harung kot sbb dorg dah tinggi dewasa..maybe dorg takut ada lubang parit in between so dorg amik keputusan utk call for help.
Quote Abc246 25-1-2023 08:52 PM
Tindakan pantas yang dapat menyelamatkan diri. Bagus tak panik

Lihat semua komen(5)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 02:08 PM GMT+8 , Processed in 0.093340 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top